bce bismillah sblm knjngi blg sy...

Wednesday, December 2, 2009

ASsaLAmuALaiKUm


Selalunya kalau kita berjumpa dengan kawan-kawan, kita akan teruja dan penuh dengan keseronokan. Wajah tersenyum riang dan memeluk sesama sendiri . Apa yang kita ucapkan?

“Hi!! Apa khabar? Ataupun Hey!! You look great today!..dan sebagainya. Namun ada pernah kita lupa untuk ucapkan satu ayat yang memberikan satu makna yang amat mendalam dalam kehidupan seharian dan akan menjadi satu doa untuk kita dan sahabat kita?

Itulah perkataan Assalamualaikum warrahmatullahi wabarakatuh. Atau terjemahannya Salam Sejahtera ke atas kamu semua bersama kasih sayang Allah dan berkatNya.


Ya, saya sendiri kadang-kadang lupa untuk mengucapkannya, apatah lagi bila kita berada dalam keadaan semua ber Hi dan berBye bye sesama sendiri. Tidak ada salahnya pun berkata begitu tapi eloklah ucapkan dulu salam. Mungkin kadang-kadang kita merasakan “em kolot la bagi salam-salam ni”. Pernahkah anda semua berasa seperti anda seorang saja yang pelik bila anda memberi salam kepada seiapa yang anda kenali ? Sekiranya ada, kenapa merasa begitu? Adakah kerana persekitaran atau tidak biasa mengucapkannya atau sudah merasakan diri sudah berada di kalangan elit dan glamour? (sekadar bertanya).

No comments:

Post a Comment